terça-feira, setembro 23, 2008

Song to the Siren

Quem teve oportunidade de assistir aos últimos concertos de David Fonseca teve o privilégio de ouvir uma versão desta música que é qualquer coisa.

"On the floating, shapeless oceans
I did all my best to smile
til your singing eyes and fingers
drew me loving into your eyes.

And you sang "Sail to me, sail to me;
Let me enfold you."

Here I am, here I am waiting to hold you.
Did I dream you dreamed about me?
Were you here when I was full sail?

Now my foolish boat is leaning, broken love lost on your rocks.
For you sang, "Touch me not, touch me not, come back tomorrow."
Oh my heart, oh my heart shies from the sorrow.
I'm as puzzled as a newborn child.
I'm as riddled as the tide.
Should I stand amid the breakers?
Or shall I lie with death my bride?

Hear me sing: "Swim to me, swim to me, let me enfold you."
"Here I am. Here I am, waiting to hold you."
Tim Buckley
Vale a pena ir "cuscar" o que são Sirens.
E vale a pena lembrar que esta música inicia o Candy com imagens que valem por palavras.

Quem conseguiu estar colado ao palco com as colunas a explodirem os ouvidos e o peito conseguiu um momento perfeito em que o tempo parou e o mundo inteiro desapareceu.

Só ficou um fundo negro, carregado de estrelas, e aquela música.
E eu. E tu.

Sem comentários: